Our Team
With 20+ professionals in France, our team is led by 6 partners. Each of them has developed a sectoral expertise of choice, brought in France and internationally. 6 Senior Advisors also bring their solid experiences and networks to the team
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Pays-Bas | France
Healthcare
UD-Vet est une entreprise renommée connue pour proposer le matériel le plus adapté aux cabinets vétérinaires, ainsi qu’une large gamme de services d’accompagnement, en mettant l’accent sur l’imagerie médicale pour les animaux de compagnie et les équidés. UD-Vet est spécialisé dans une large gamme de produits et constitue un partenaire unique pour ses clients, notamment des produits de radiographie et d’échographie, d’endoscopie, dentaires et de stérilisation. Avec des bureaux situés aux Pays-Bas et en Belgique, la société fournit une expertise et des solutions aux cliniques vétérinaires de ces régions.
Fondée en 1963 et basée à L’Aigle en Normandie, IMV Technologies est le leader mondial de l’insémination artificielle animale et de l’imagerie vétérinaire. Avec cinq filiales étrangères (États-Unis, Inde, Chine, Italie et Pays-Bas) et un réseau de distributeurs dans plus de 120 pays, IMV Technologies réalise près de 80 % de son chiffre d’affaires à l’étranger et compte environ 450 collaborateurs.
Cette acquisition renforce et étend les capacités de services d’IMV en Europe continentale, leur permettant de poursuivre la croissance de l’entreprise et de consolider la présence d’IMV sur le marché vétérinaire européen.
Translink Corporate Finance a agi en tant que conseiller exclusif d’UD-Vet lors de la vente à IMV Technologies.
Hugo à rejoint Translink CF en tant qu’analyste en 2024. Diplômé du Programme Grande Ecole d’Audencia Business School, il a précédemment réalisé plusieurs stages en banque d’investissement où il a travaillé sur diverses opérations de financement en tant qu’analyste crédit.Par la suite, il a débuté son parcours en M&A lors d’un stage au sein de Translink CF France où il a eu l’opportunité de travailler sur une diversité de secteurs et d’opérations.
Passionné par les voitures anciennes, Hugo est également un fin connaisseur des ligues universitaires et professionnelles de football américain.
Joël est aujourd’hui Senior Advisor TMT/Software chez Translink CF France. Après 20 ans d’expérience dans l’industrie du logiciel d’entreprise en France et au UK, Joël a co-fondé la société Talentsoft en 2007 et en devient le Chief Technology Officer. Talentsoft s’imposera progressivement, et à la suite de levées de fonds d’envergure, comme le leader européen des logiciels de Talent Management dans le cloud.
En 2021, alors que l’entreprise atteint les 100 millions d’euros de chiffre d’affaires et emploie plus de 600 personnes, Talentsoft est acquise par le groupe CEGID. Joël est également administrateur, investisseur et conseil de fonds d’investissement. Joël est diplômé de l’école des Mines de Paris en France et a travaillé dans le centre de recherche en Intelligence Artificielle de Carnegie Mellon University aux USA.
Matt possède plus de 15 ans d’expérience en finance d’entreprise sur le marché intermédiaire, dans de nombreux secteurs tels que les technologies, la logistique, la fabrication et les services aux entreprises.
Il conseille des propriétaires-gérants, des entreprises et des clients de capital-investissement, en mettant particulièrement l’accent sur la stratégie et l’exécution des fusions et acquisitions.
Matt a été décrit comme étant un pilier dans la réussite de la transaction, toujours au fait des faits et totalement à la hauteur dans des situations en constante évolution.
Il est membre de l’ICAEW et détient une maîtrise en finance.
Will a rejoint Translink Corporate Finance en 2019 après avoir obtenu son diplôme de première classe en économie à l’Université de Leeds. Son parcours académique comprenait une année à l’étranger, étudiant à l’Université de Western Australia.
Avec plus de 4 ans d’expérience dans des transactions de milieu de marché, notamment des fusions et acquisitions d’entreprises, des rachats par la direction, des conseils stratégiques et corporatifs, la levée de capitaux de développement et des cessions d’entreprises, Will est passionné par le soutien à une large gamme de PME passionnantes. Will a également obtenu la qualification de comptable agréé en 2022.
Will adore tout ce qui concerne le sport, en particulier le cricket et le golf. Il aime combiner cela avec sa passion pour les voyages, suivant régulièrement l’équipe de cricket d’Angleterre. Will détient également un abonnement de saison à Huddersfield Town depuis l’âge de quatre ans.
France
Services aux entreprises / Construction
Fondé à Moulins en 1949, CEME est une entreprise nationale de référence pour le génie électrique, climatique et la maintenance. CEME emploie environ 900 personnes à travers un réseau de plus de 20 entités opérationnelles réparties sur l’ensemble du territoire. Avec un chiffre d’affaires d’environ 125 millions d’euros, 1 600 projets réalisés et plus de 800 clients, le groupe CEME s’impose comme un acteur national indépendant majeur dans le secteur de l’énergie.
La société Vêpres est spécialisée dans la conception et l’installation de salles blanches pour de nombreux secteurs d’activités. Fondée en 1962 par Francis Vêpres à Claix (38), dans la région grenobloise, l’entreprise s’est progressivement spécialisée dans la réalisation de salles blanches et propres à partir de 1967, pour devenir un acteur de référence de ce secteur. Elle intervient sur la réalisation d’infrastructures, en tant que contractant général ainsi que prestataire de services associés. Elle accompagne ses clients du secteur industriel (microélectronique, santé, biotech, agroalimentaire, aérospatial…) sur toute la France et ponctuellement à l’étranger.
Avec l’intégration de cette société, CEME complète son activité de génie électrique et climatique en y ajoutant la conception et la construction de salles blanches, une activité à fort potentiel.
Translink Corporate Finance conseille le Groupe CEME dans le cadre de l’acquisition de la majorité des titres de la société Vêpres.
Conseil acheteur
France
Business Services
Fondée en 2011, InnovaFonds est une société de gestion indépendante qui intervient sur des opérations de capital-croissance et de transmission en tant qu’actionnaire majoritaire ou minoritaire.
BNP Paribas Développement, filiale autonome du groupe bancaire international BNP Paribas, est une société anonyme qui investit directement ses fonds propres pour soutenir le développement des PME/ETI.
En tant que spécialiste du déménagement premium, Dmax offre aux entreprises une gamme complète de services. Le groupe DMAX gère des milliers d’opérations de toutes tailles chaque année, du déménagement de logements au transfert de sièges sociaux et de sites industriels, traitant avec le même soin les projets les plus simples et les plus sensibles.
InnovaFonds, soutenu par BNP Paribas Développement, a acquis une participation minoritaire dans le Groupe Dmax afin d’accélérer son développement par le biais de la croissance externe en France et en Europe
Translink Corporate Finance conseille le groupe Dmax dans le cadre de l’entrée des fonds InnovaFonds et BNP Paribas Développement au capital
Conseil vendeur
France
Services aux entreprises / Environnement
Créé en 1919, le Groupe Brangeon, entreprise familiale et indépendante, est présent sur le Grand Ouest de la France. L’entreprise est spécialisée dans 2 métiers : le transport et la logistique, ainsi que la collecte, le recyclage et la valorisation des matières.
La société Unifer, dont le siège se trouve au Havre, a été créée en 1955 et s’est spécialisée dans le recyclage des déchets industriels dans la région normande.
En intégrant cette société, le Groupe Brangeon renforce ses activités de transport et étend ses services au recyclage des déchets en Normandie, une région connue pour son potentiel.
Translink Corporate Finance conseille le Groupe Unifer dans le cadre de la cession au Groupe Brangeon.
Conseil vendeur
France
Business Services
Akesa est une entreprise spécialisée dans le nettoyage local pour le secteur tertiaire, les copropriétés et les grands et moyens magasins.
Dzeta est une société de gestion indépendante spécialisée dans les prises de participation dans des sociétés non cotées.
Dzeta entre au capital du Groupe Akesa pour accélérer le développement du groupe par croissance externe.
Translink Corporate Finance conseille Akesa dans le cadre de sa levée de fonds auprès de Dzeta.
Conseil société
Tim est un négociateur chevronné, ayant apprécié travailler avec des entreprises à capital privé pendant plus de 15 ans.
Son expérience couvre un large éventail de secteurs industriels, conseillant les clients sur les cessions à des acquéreurs stratégiques et des investisseurs financiers, fournissant des conseils pour lever des fonds en vue de la croissance ou des acquisitions, et conseillant les équipes de direction lors de rachats soutenus par des fonds de capital-investissement.
Tim profite d’une vie sociale active, entretenant sa passion pour le golf et jouant avec un handicap de +1, participant régulièrement aux équipes de Sheffield et du Yorkshire, ainsi qu’à quelques événements nationaux lorsque le temps le permet !
France
Industrials
Lindera est un groupe qui se concentre sur la production et l’installation d’aménagements de magasins et de décoration d’intérieur réalisant plus de 75 m€ de CA. Depuis plus de 30 ans, il excelle dans la conception, l’agencement et la rénovation de magasins et sièges sociaux, s’adressant à une clientèle nationale et internationale.
FCDE est un fonds de capital-investissement basé en France, spécialisé dans l’accompagnement de la croissance des PME. Au fil des ans, FCDE a accompagné avec succès plus de 30 projets entrepreneuriaux en mettant en œuvre des stratégies de transformation et en conduisant des changements pour leur permettre de passer un cap.
Le principal objectif est d’accélérer la croissance dans des secteurs aussi différents que le commerce de détail, le luxe, le tertiaire, et l’hôtellerie en France et à l’étranger.
Translink Corporate Finance France a agi en tant que conseil exclusif des actionnaires du groupe Lindera dans le cadre de la cession d’une participation majoritaire au FCDE et à BPI France
Conseil vendeur
France / Espagne
Industrials
Depuis 1974, Baobag a conçu, importé, and distribué des solutions d’emballages souples sur-mesure pour l’industrie, l’agriculture, l’agro-alimentaire, l’environnement, et les chantiers.
Créée en 1993 en reprenant les activités de Iberica Slings, Satucesa est une société espagnole spécialisée dans la conception, l’importation et la distribution de solutions d’emballages souples principalement destinées aux industries chimiques et agro-alimentaires.
Baobag a acquis Satucesa pour renforcer sa présence sur le marché Espagnol.
Baobag a acquis 100% des parts de Satucesa.
Conseil à l’acheteur
France
Industrials
Soprema est un groupe multinational français basé à Strasbourg spécialisé dans les systèmes d’étanchéité, de toiture et d’isolation.
Gecol est un fabricant espagnol de mortiers de construction avec un positionnement fort sur le marché espagnol.
L’acquisition permettra à Soprema de compléter son offre produit en intégrant une société spécialisée dans la construction et la distribution de mortiers.
Soprema a acquis 100% des parts de Gecol.
Conseil au vendeur
France
Industrials
Unigrains et Galia Gestion sont des fonds d’investissement indépendants spécialisés dans les opérations de capital-développement et transmission.
Sylvatek est un fabricant de palettes et d’emballages sur-mesure en bois pour les secteurs de l’agro-alimentaire, l’industrie et la construction.
Unigrains and Galia Gestion ont participé à la réorganisation du capital de Sylvatek au profit de la jeune génération.
Translink Corporate Finance France a agi en tant que conseil exclusif des actionnaires de Sylvatek.
Conseil au vendeur
France
Healthcare
Groupe leader de l’hospitalisation privée en France, compte aujourd’hui plus de 28 000 collaborateurs et 7500 médecins libéraux qui exercent dans les 140 établissements du groupe.
GCCOR associe l’hôpital d’Angoulême, le centre clinical de Soyaux et la société Oncolib regroupant des radiothérapeutes libéraux.
Poursuivre sa stratégie de développement en radiothérapie avec le rachat du centre d’Angoulême et devenir le leader français sur ce marché en forte croissance.
Translink Corporate Finance a été le conseil exclusif du Groupe Elsan.
Conseil acheteur
France
Healthcare
Spécialiste français indépendant du capital-investissement, Siparex affiche des capitaux sous gestion de 3,2 milliards d’euros.
Fondé en 2006, Destia Groupe est le leader du maintien à domicile en France, spécialisé dans l’accompagnement des personnes âgées dépendantes et des personnes handicapées.
Siparex investit dans Destia afin de poursuivre la stratégie de croissance en France et en Europe.
Translink Corporate Finance a été le conseil exclusif de Destia.
Conseil vendeur
France
Healthcare
Acteur de référence dans le secteur de la santé en France, Domidep est spécialisé dans la gestion de maisons de retraites médicalisées (EHPAD).
Groupe familial pionnier dans la prise en charge des personnes âgées atteintes de la maladie d’Alzheimer et troubles apparentés.
Renforcer leur position sur le marché.
Translink Corporate Finance a conseillé les actionnaires du Groupe Almage.
Conseil vendeur
France
Healthcare
Azulis Capital est l’un des principaux intervenants français indépendants du capital investissement sur le segment du mid market, avec 120 investissements « plateformes » réalisés et plus d’1 Md€ levés depuis 1993.
Radiologie Paris Ouest (RPO) est un réseau de centre de radiologie générale et spécialisée situé dans la région ouest-parisienne. Sa mission principale : offrir un service de radiologie de proximité de qualité. Le groupe se compose de 9 centres distincts.
Azulis investit dans le développement du Groupe à Paris et dans sa banlieue.
Translink Corporate Finance a conseillé Azulis lors de l’acquisition de RPO.
Conseil acheteur
France
TMT
Crédit Mutuel Equity regroupe l’ensemble des activités de Capital Investissement de Crédit Mutuel Alliance Fédérale : Capital Développement, Capital Transmission et Capital Innovation.
Crédit Mutuel Equity accompagne en capital les dirigeants, à tous les stades de développement de leur entreprise – de l’amorçage à la transmission – en leur donnant les moyens et le temps nécessaires pour mettre en œuvre leurs projets de transformation.
SEA TPI accompagne les entreprises leaders dans la mise en œuvre de centres de services IT innovants, couvrant 100% du Run des productions et applications informatiques. L’entreprise a été créée en 2003 et s’est rapidement imposée comme un acteur majeur du marché grâce à son approche pragmatique combinant expertise technologique personnalisée à chaque attente métier.
Cette opération permet le développement de SEA TPI en apportant à la société les ressources nécessaires pour accélérer sa stratégie de croissance organique. La transaction permettra également une réorganisation de la structure actionnariale.
Translink Corporate Finance conseille les actionnaires de SEA TPI dans le cadre de la cession d’une participation minoritaire à Crédit Mutuel Equity et SOFIPACA ..
Conseil vendeur
Norvège / France
TMT
Visma est l’un des leaders européens dans l’édition de logiciel mission critical.
Inqom est une start-up française, créée en 2016, qui propose des logiciels SaaS de nouvelle génération automatisant la production comptable et générant le bilan en temps réel.
Accélérer la stratégie de croissance de Visma sur les marchés existants et nouveaux.
Translink Corporate Finance conseille Visma à l’occasion de l’acquisition d’Inqom
Conseil acheteur
France / Royaume-Uni
TMT
Eagle Eye Solutions Group PLC est une société de technologie SaaS basée au Royaume-Uni, qui développe des outils numériques permettant un marketing personnalisé en temps réel via des coupons, des bons et des récompenses.
Fondée en 2016 et basée à Paris, Untie Nots révolutionne la fidélisation et la promotion dans le fast-moving retail en utilisant les données comportementales. Elle propose aux enseignes de la grande distribution une plateforme numérique leur permettant de personnaliser les promotions pour capter une plus grande part des dépenses de leurs consommateurs en proposant des défis personnalisés permettant de gagner des récompenses.
Grâce à cette opération, Eagle Eye acquerra des capacités supplémentaires en matière de produits et de technologies, ainsi que de nouveaux de talents, dont les cofondateurs d’Untie Nots et ses 30 employés actuels. La forte implantation d’Untie Nots en France et son empreinte croissante en Europe et aux États-Unis permettront d’étendre la couverture géographique d’Eagle Eye et d’intégrer de nouveaux clients de premier ordre au Groupe.
Translink Corporate Finance a été le conseil exclusif de la société française Untie Nots dans le cadre de la cession de l’entité au Groupe anglais Eagle Eye Solutions
Conseil vendeur
France / Allemagne
TMT
Apixit propose une gamme complète sur toute la chaine de valeur des projets de transformation numériques. Le groupe se concentre principalement sur la cybersécurité, qui représente 45% de son CA. Apixit offre des solutions d’infrastructures digitale et cloud, des solutions réseaux disponibles 24h/24 et 7 jours/7 à plus d’un millier de clients (PME). Le groupe est implanté à Rennes, Quimper, Nantes, Lille, Bordeaux, Lyon, Toulouse, Issy-les-Moulineaux et Maisons-Laffitte.
Bechtle est une entreprise technologique multinationale dont le modèle commercial est de combiner l’offre de services informatiques avec la vente en direct de software et hardware, ainsi que l’exploitation et la maintenance d’infrastructures informatiques pour une clientèle publique et industrielle.
Avec ce deal, Bechtle fait un pas important vers une place dominante sur le marché européen.
Translink Corporate Finance conseille Naxicap Partners, Rives Croissance et les dirigeants d’Apixit dans le cadre de la cession du Groupe à Bechtle.
Conseil vendeur
Mathéo joined Translink CF France at the beginning of 2023 after several M&A experiences, notably within BNP Paribas' Large Cap teams, where he was able to work on cross-border transactions in the agri-food, retail and healthcare sectors. His return to Translink CF France, where he already worked as an intern, is proof of his attachment to our values and our project.
He also holds a Master Grande Ecole from Audencia Business School and a double degree from Ecole Centrale de Lyon.
In his spare time, Mathéo enjoys having good time with friends and family, watching a rugby match or a Formula 1 Grand Prix. Long time practitioner of many combat sports, he likes to channel his energy with a good boxing match!
After a master's degree in management at the Sorbonne, Caroline took over the family business specializing in the wholesale trade of hydraulic products in the mid-90's, before ceasing her activity in early 2023. Today, she is putting all her energy into continuing to structure Translink CF France around issues such as governance, HR and marketing, with the ambition to bring all her experience. Formidable scrabble player, keen skier and swimmer and avid traveler, Caroline speaks English fluently.
After studying Applied Foreign Languages, with a major in Business and Commerce, Denisa joined Translink CF France in September 2021 as International Development Manager. Today, she is in charge of monitoring international projects and supporting clients and prospects in their development.
Denisa speaks 5 languages fluently. Passionate about literature, history and tennis, she has a strong taste for foreign cultures.
Diplômé d’un master en finance de l’emlyon business school, Arnaud dispose d’expériences en M&A ainsi qu’en private equity au sein de Siparex.
Arnaud joined Translink CF France as an analyst in early 2022, and has since worked on a wide variety of sectors and transaction types.
In love with fine food and wine, Arnaud is always up for a convivial moment!
Titulaire du Master Grande Ecole de l’emlyon business school, Manon a rejoint Translink CF France début 2022. Elle a commencé sa carrière chez BNP Paribas en M&A puis chez Eurazeo, acteur majeur du private equity. Manon croit fermement en l’importance d’établir des relations de confiance avec ses clients pour leur proposer des solutions adaptées à leurs besoins. Elle y contribue chaque jour en apportant sa bonne humeur et son expertise à l’équipe.
Passionnée de voyages et toujours partante pour partager des moments de convivialité, Manon aime se retrouver autour d’une table pour échanger des rires et des histoires.
Stanislas a rejoint Translink CF France début 2021 après une expérience chez Mediobanca en M&A puis chez Seven2, leader européen du private equity. Il a été promu au poste de chargé d’affaires en début d’année 2023. Cette promotion témoigne de sa valeur et de sa contribution à l’équipe. Stanislas continue d’apporter son énergie et son expertise pour renforcer notre environnement de travail et nos relations avec les clients. Il est également titulaire d’un Master de Banque et Finance de l’Université Paris-Dauphine.
Outside work, Stanislas enjoys racquet sports and cooking. He excels in a variety of sporting activities and explores his creativity by concocting delicious dishes for family and friends.
After M&A experiences in investment banking at Capitalmind Investec and Raphaël Financial Advisory, Boris joined Translink CF in January 2021 as an analyst. He has since been promoted to Associate in January 2023, and has been able to demonstrate his expertise in a wide variety of transactions (LBOs, industrial disposals and fundraising) and sectors. He is a graduate of Audencia Business School's Grande Ecole program.
Aficionado of all kinds of sports and curious by nature, Boris likes to discover new things all the time. Thanks to his mastery of the verb, he's always on the lookout for the right word at the coffee machine or on Teams.
With a Master's degree in Finance from EM Lyon Business School, Jules began his professional career as an M&A Analyst at SANTANDER CIB, then as an Associate at ATOUT CAPITAL and SEVENSTONES, in charge of M&A transactions dedicated to entrepreneurs and family groups. His interest in buyouts and LBOs naturally led him to join Translink CF in 2022 as a Senior Associate. Jules brings his good mood and "joie de vivre" in order to better conduct our customers' complex transactions.
With a passion for wine, the mountains and motor racing, Jules is always looking for new bottles to taste, or opportunity to put on his skis.
Diplômé d’un Master de l’IESEG avec une majeure en Corporate Finance, Alexandre a commencé sa carrière professionnelle au sein de Societex Corporate Finance en tant qu’Analyste puis Associate.
Alexandre a rejoint l’équipe de Translink CF France en septembre 2020 et est intervenu sur plusieurs opérations, en conseillant des industriels et des fonds de private equity avec une appétence pour le secteur TMT.
Sportsman in love with the orange ball, and single-seaters travelling at speeds of over 300 km/h, Alexandre likes to surpass himself and take on new challenges every day.
Engineering graduate from Arts et Métiers, David began his professional career in transaction services before moving into the world of M&A. As part of the team, David contributes to TRANSLINK CF projects, bringing added value to SME managers and investment funds, in an increasingly international context. With expertise in the energy, environment and agri-food sectors, David has completed some twenty equity transactions in these sectors in the last past years. His pragmatic and rigorous approach, as well as his strong human dimension, are real assets for the managers he advises.
Sports fan and adventurer by nature, David likes to go beyond his limits at the top of the mountains.
Arthur holds a Master's degree in business law from the Université Panthéon-Sorbonne and from EM Lyon (Grande Ecole program). He began his career in midcap M&A at Deloitte Corporate Finance and then at Banque Delubac & Cie. Arthur has nine years of experience in mergers & acquisitions and corporate finance. Over the past nine years, he has carried out more than 30 equity transactions on behalf of industrial companies and investment funds. Arthur specializes mainly in the healthcare sector, which he co-manages at Translink CF France.
A sports and soccer fan, Arthur never misses an opportunity to support his favorite team. Adventurous, he's always ready to set off and discover the world with his backpack. Offer him a coffee in an unusual corner of Paris and he won't refuse.
Co-founder of a start-up and with almost 20 years' experience in mergers & acquisitions and fundraising, Antoine has carried out numerous transactions on technology companies (ESN, software publishers, digital platforms) on behalf of shareholder-managers, private equity funds and corporates.
Antoine began his professional life in 2002 with EY and then DC ADVISORY. In 2010, he co-founded ZEGREENWEB, a content and services portal dedicated to ecology and sustainable development, which became the market leader in France. He then joined PWC CORPORATE FINANCE's Technology Media Telecom M&A team in Paris as a Director between 2015 and 2020, then the ADVISO PARTNERS team as Associate Director in charge of the TMT sector.
Fan of theater, skiing, traveling and hiking or boating in his beloved Brittany, Antoine is above all curious about encounters and new challenges.
Graduate of HEC, Tanguy began his career in the M&A departments of investment banks JP Morgan and BNP Paribas, in Paris, London and New York.
He then spent two years in the M&A department of the Unibail Rodamco group.
He then joined Ricol Lasteyrie Corporate Finance, contributing to the development of the M&A department; the entity joined the EY group in 2015.
Tanguy joined Translink CF France in 2021, reinforcing the bank's TMT teams and leading the Energy & Environment practice, for France and the Translink CF group. He mainly manages M&A mandates and fundraising advisory missions.
Keen to meet new people and share experiences, he is as much at home in Parisian lawyer cocktail parties and entrepreneurial business networks as in Asian spice markets or Latin American hiking trails.
With a master's degree in finance from ISG Paris, Jacques-Henri began his professional career in wealth management before moving into the world of M&A. An entrepreneur at heart, he founded Financière Monceau CF with Mathieu and Marc, a company that joined the Translink CF network in 2017 before adopting the name for good in 2022. His expertise in industry, mobility and construction and public works has led him to conclude some thirty equity transactions over the past five years, with the main satisfaction of having played an active part in the development of the Sylvatek group, with no fewer than 5 transactions in 5 years.
Ayrton Senna puis Michael Schumacher ont inspiré son style de conduite, Michael Jordan son soucis du détail et du travail bien fait, et James Bond son goût pour les cocktails! Grand amateur de challenges et de découverte, Jacques-Henri est un épicurien qui vit l’instant présent.
Graduating with a Master's degree in Finance from Paris-Dauphine University, Mathieu began his professional career in auditing before joining the world of M&A. An entrepreneur at heart, he founded Financière Monceau CF with Jacques-Henri and Marc, a company that joined the Translink CF network in 2017 before adopting the name in 2022. His expertise in healthcare and facility management has led him to conclude some forty equity transactions over the past five years, with the main satisfaction of having played an active part in the development of the Destia group, the French leader in homecare.
Fan of basketball, Michael Jordan and James Bond, Mathieu is a serial globetrotter who loves meeting new people and experiencing new things. He'll never refuse a good wine tasting and dinner, no matter what the setting.
David est membre du conseil d’administration et investisseur chez Medelse. Il est également membre du conseil d’administration d’INVIVOX. En tant que fondateur et PDG lui-même,
L’expertise de David dans le domaine de la santé et sa passion pour l’entrepreneuriat sont des atouts inestimables qui profiteront à l’équipe et aux clients.
Bruno a rejoint l’équipe de Translink CF France en janvier 2022 en tant que Senior Advisor sur le secteur TMT.
At the same time, Bruno is a managing partner at BL Horizon, a consulting structure specializing in supporting VSEs/SMEs whose growth comes from digital businesses.
In 2000 he founded APX, of which he became the managing director and then the merger-acquisition manager. APX was renamed Axians France in 2015 following its association with Vinci Energies.
Bruno dispose de plus de 20 ans d’expérience dans le domaine du cloud et des TMT.
He has an engineering degree from ESTACA.
Benoît Bazire began his career in 1978 at the Direction des Constructions Navales (DCN), before joining the central services in the Ministry of Defense in 1983. Using his fifteen years in the service of the State (Ministry of Defence) and local authorities (General Manager of services in the Picardy region), and after having worked for twenty years in industry (Thales, Qioptiq, Areva), Bazire created Caleti . This consulting company works with SMEs, ETIs and large groups in order to help management in their development choices and operational decisions.
Benoît Bazire joined Financière Monceau (now Translink CF) in 2016 as a senior advisor on energy and the nuclear industry. This former chairman of Areva TA (2010-2014) is a graduate of the École Polytechnique, the National School of Advanced Techniques (ENSTA), the National School of Administration (ENA) and the Institute of Advanced National Defense Studies (IHEDN).
Jean-Louis Ségura began his career as a teacher. Very quickly, it moved toward positions in the administrative branch of France's National Education Department. His first post was as an inspector of National Education before moving into the role of inspector of academy and director of the cabinet for the rector of Grenoble. Finally he graduated to the post of adviser to the Minister of National Education (1984).
Four years later, he became project manager for the Secretary of State for the Disabled and the Injured in Life. From then on, he would work in the world of Health, first as CEO of the National Fund for the Integration of People with Disabilities (AGEFIPH), then as Director of the ARS of Burgundy. In 2004, he was called upon to lead the Toulouse Cancéropôle project where he created the “Cancer-Bio-Santé” competitiveness cluster and the InNaBioSanté Foundation.
Finally, he founded DCS Conseil, a consulting company in the health and medico-social sector. He has thus advised groups such as ICADE, the CDC and the SOFIA Group.
Jean-Louis brings a wealth of experience in Health and Education to the Translink CF team.
Michel Gostoli was Chairman of Eiffage Construction, a subsidiary of Eiffage, the third largest French group and sixth largest in Europe in terms of construction and concessions. Eiffage Construction is involved in all trades related to urban development, property development, construction, setting up operations, maintenance and facility management.
Michel Gostoli has joined the Senior Advisor committee of Financière Monceau (now Translink CF) in order to strengthen the team's expertise in the world of construction and facility management.
Professional background:
10/2008 – 02/2017: Chairman of Eiffage Construction.
04/2008: Deputy Managing Director of Eiffage Construction in charge of Technical Management, real estate coordination and the Ile de France Region.
2005–2008: Ile de France Regional Director of Eiffage Construction and Managing Director of Eiffage Immobilier Ile de France.
Régis Ceyrac was Chief Marketing, Sales and Quality Officer and Member of the Management Board of the LACTALIS Group, the world leader in dairy products.
During his 18 years at LACTALIS, Régis consolidated an exceptional knowledge of the food industry as a whole. Previously, he also held positions in other industrial groups such as Danone or Procter & Gamble.
Régis joined Financière Monceau's (now Translink CF's) Senior Advisor committee in 2017 to strengthen the team's expertise in the food industry.
Professional background:
2015 –: True North Associate, Business Strategy Consulting
1996 – 2014: Chief Marketing, Sales and Quality Officer LACTALIS Group.
1994 – 1996: Marketing Director Brasserie Kronenbourg.
1981 – 1994: Group Manager, Marketing Director then Commercial Director of Kanterbrau SA.
1977 – 1981 : Procter & Gamble
Xiangzhi Yue - Mercier's mission is to promote the establishment of the firm's clients in China, by allowing them to find solid commercial outlets and/or a source of quality supply at a lower cost. Xiangzhi also handles the interface with our Beijing office.
Professional background:
Since 2012: Consultant in Business development to support French companies in China
2009-2010 Sales Trader Equities Assistant at Oddo Securities
2008-2009: Equity Research Assistant at Natexis Securities
2007: Sales Manager Assistant at Societe Generale
Born in China, Xiangzhi studied in France and graduated from INSEEC Paris Business School and has a Bachelor's degree in Business Administration from the London Business School of Management.
Lina has carried out multiple corporate finance transactions in the transport-logistics-mobility and engineering services sectors , on behalf of medium-sized companies and multinationals, private equity firms and private and family shareholders.
Professional background:
Translink Corporate Finance, Partner Belgium
Translink Corporate Finance, Director of French Operations
Lina est diplômée d’un MBA à l’INSEAD avec une spécialisation en « Business Administration ».
Will has over 10 years’ experience in M&A, having advised on a broad range of transactions including owner-managed businesses, large corporates and private equity.
He has extensive experience in providing shareholders and management teams with strategic advice on corporate mergers & acquisitions, business disposals, exit strategies, management buy-outs/buy-ins and raising debt or equity capital.
Will’s sector experience spans a wide range of markets, and he is a member of our Energy & Environment specialist sector group.
Will enjoys spending his free time with his young family around the Yorkshire countryside and has a passion for a range of sporting hobbies including golf, skiing and general fitness.
John has worked in the corporate finance industry for over 20 years including in M&A at a top six firm, as an investment professional at a private equity house and now at Translink Corporate Finance.
He enjoys advising a wide variety of business owners, management teams and financial institutions on a range of corporate transactions and strategies. Since joining Translink Corporate Finance John has been responsible for the successful delivery of several domestic and cross-border disposals and fund raisings including for a building products business which enabled transformational growth.
John spends his downtime either walking his dog Doris with his family, or road cycling in the peak district.
Declan has over eight years’ experience of providing corporate finance advice to owner managers and ambitious management teams. In recent years he has advised on a number of company sales, corporate acquisitions and MBOs for clients across a range of sectors including automotive, TMT, industrial and healthcare.
In 2019 he was named Emerging Dealmaker of the Year at the Insider Sheffield City Region Dealmakers Awards.
Jamie is a partner at Provantage CF and has over 25 years of experience in the corporate finance world, gained at some of the most successful global corporate finance practices including Catalyst Corporate Finance/Alantra and GCA Altium/Houlihan Lokey.
He has worked with a wide range of business types – from owner managers to private equity backed businesses through to large corporates – always focused on delivering an outstanding outcome for the client. He is part of the TMT team with a particular focus on software, IT Services and tech-enabled services – completing multiple transactions in this space over the last 10 years.
Poland/ France
IT
Inetum is a global IT solutions provider in the field of portal systems, sales systems, data warehouses, solutions and migration of systems housed on the Azure platform, AWS, and test automation.
JCommerce is one of the leading providers of digital transformation services for the corporate sector in Poland.
The transaction is part of Inetum’s broader strategy to increase its market share in the CEE region.
Inetum has acquired 100% of the JCommerce shares.
Advisor to the seller
France
IT
A2COM is a Cloud IT integrator and a Health Data Host (HDH).
Foliateam is a leading cloud services operator for companies, healthcare institutions and public organizations. The company offers these solutions in private, public or hybrid cloud mode in order to support its customers in the success of their digital transformation project.
To allow Foliateam to strengthen its cybersecurity activities and its presence in western France.
Translink CF France advised A2Com in its 100% sale to Foliateam.
Advisor to the seller
France
Food
Aquasourça is an equity investor. Aquasourça’s mission is to add value to companies over the long term, without time constraints, and to support their growth.
Jean Martin is an artisanal Provencal brand of cooked vegetables, born in the Vallée des Baux in the middle of olive groves.
N/A
N/A
Advisor to the seller
France
Health
Destia specializes in home care for vulnerable individuals, childcare and housekeeping. It is a leader in the field of personal services.
Adom72 offers home care services in southern Sarthe.
To allow Destia to reinforce their presence in Sarthe and Maine-et-Loire.
Translink CF France advised Destia on the acquisition of Adom72
Advisor to the buyer
France – Spain
Industry
Stratagem is a specialist in the production of work plans and kitchen doors in HPL and HPL Compact.
Alvic Group is a Spanish specialist in the manufacture and distribution of components for the furniture and decoration industry.
To increase the company’s internationalization and improve its knowledge, experience, as well as its customer service all while explanding the range of available products.
Translink CF Spain and France advised the Alvic Group in its first acquisition in France.
Advisor to the buyer
France
Media
Siblu is a Bordeaux-based group, the European leader in outdoor accommodation and the French leader in the sale of mobile homes to owner-occupiers.
Based in Seignosse, Holding New Aire (“HNA”) operates 7 campsites in France with a total of approximately 3,500 pitches on the Atlantic and Mediterranean coasts.
Allows an increase of 3,500 pitches in Siblu’s total capacity, an increase of 25%.
The transaction was financed by a capital increase subscribed by all shareholders, led by Naxicap Partners, as well as the use of a Unitranche financing set up by Arcmont in December 2019.
Advisor to the buyer
Au cours des cinq dernières années, Marc a réalisé plus d’une vingtaine d’opérations de haut de bilan pour le compte d’industriels et de fonds d’investissement dans le secteur des TMT et des services.
He is IT Services Industry Group Leader at Translink CF.
By the time he was 30 Marc, along with Jacques-Henri Rième and Mathieu Lemesle, had created Financière Monceau CF. This would later become Translink CF France.
Professional background:
Board Member at Translink International
Financiere Monceau CF, Founder
MK Finance, Director
Marc est titulaire d’un MBA en Finance d’entreprise et stratégie de Georgia Sate University, Atlanta (États-Unis) et d’un Master en Finance d’entreprise de l’École Supérieure de Commerce de Toulouse (France).
Mal is an experienced CEO having led businesses such as Maytag, Strongform and Camfil. Previously Mal held senior roles with 3M, Southcorp Appliances and Southcorp Wines.
Mal’s business experience includes both corporate and private equity spanning a broad range of industries including industrial products, consumer appliances, wine, retail and import distribution.
Mal was the founding CEO of Strongform and partnered with ANZ Private Equity to complete several acquisitions.
Mal has a strong track record of growing businesses organically and through acquisition having completed numerous acquisitions throughout his career. Mal has a Dip. Accounting, a Dip. Marketing and an MBA.
Double diplômé d’un master en finance d’entreprise et stratégie de Toulouse Business School et d’un MBA en Corporate Finance de Georgia State University, Atlanta, USA, Marc a débuté sa carrière dans le M&A dès sa sortie d’école. Très vite, l’appel de l’entrepreneuriat le conduit à fonder Financière Monceau CF avec Mathieu et Jacques-Henri. Ses envies d’international n’étant pas assouvies, il pilota l’adhésion à Translink CF en 2017 et le changement de nom qui suivit en 2022. Toujours au fait des dernières technologies, Marc pilote l’expertise TMT de Translink CF en France et au niveau mondial. Il met son expérience acquise sur plus de 40 opérations dans le secteur au cours de cinq dernières années au service des clients.
Passionné par les belles mécaniques, que ce soit des gardes temps ou des modèles à 2 ou 4 roues, Marc a aussi le goût de la construction. Quand il ne travaille pas au développement/construction de la société il aime aussi monter des Lego, des voitures de préférence. Il se murmure qu’il possède la plus grande collection de Lego du 8ème arrondissement. On ne se refait pas…